inte bra att fundera på nätterna

en sak som var bra med att jobba var att man inte satt uppe på nätterna och tänkte på saker.
det är farligt att sitta uppe på nätterna, inte bra alls.
sitter och lyssnar lite på låten jag ska sjunga på min farmors begravning, tror att det kommer bli fint.
önskar bara att hon kunde höra, att hon kunde se vad jag vill visa för henne.
hon hörde aldrig mig spela gitarr, jag skulle åkt dit och spelat.
varför gjorde jag inte det ? hur svårt hade det varit?

det är väldigt lätt att vara efterklok. någonting som jag hatar att vara.
att man inser saker man borde gjort när det är för sent.

pappa hade letat fram massa saker när de städade, han hittade ett kort som jag gjort till henne när jag var liten.
där brast det totalt för mig.
det är så sjukt, jag kommer aldrig kunna visa min uppskattning igen.
men jag får leva på mina minnen, för det finns som tur är många av dem.
väldigt många bra.
det vill jag tacka för.

och kanske på nått sett ge någonting tillbaka.
men det kommer bli svårt.
men om man kämpar.

som sagt, man ska inte sitta uppe på nätterna och lyssna på sorglig musik och tänka.


jag saknar dig

/amanda hurtigh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0