lite problem med hyn

nu när det börjar bli sommar så vill jag kunna gå runt utan smik för att få lite färg i solen.
det är typ inte bra att sola med smik i ansiktet. och det är så sjukt skönt att vara osminkad.
jag har alltid varit väldigt dålig på att tvätta ansiktet ordentligt, så jag får nog skylla mig själv lite när jag har klagat på min hy. alltså jag har väl inte sådär jättedålig hy, men den kan ju alltid bli bättre.
så jag köpte mig en rengöringsgrej och basiron från apoteket, och jag tycker att det har blivit bättre.
när man märker resultat så blir man mer peppad på att fortsätta.

det som är viktigt med basiron är att man måste tvätta händerna efteråt, det kan bleka hår och textiler och det ska inte ha kontakt med ögon och andra saker. men man ska läsa igenom innan man testar för att slippa göra onödiga saker. man ska även inte gärna sola när man har det på, så jag her på det på kvällen och tvättar sedan ansiktet på morgonen.

rengöringslotionen tycker jag är bra för att jag lyckas aldrig få bort allt smink med vanlig tvål. så jag brukar efter ett tag få ont i ögnen av att jag har sovit med mascara som inte gått bort. men det är bra nu.


bara ett tips, andra behöver ju inte tycka att det fungerar bara för att jag gör det!

nu ska jag tillbaka till pluggandet! skittråkigt..

/amanda hurtigh

Kommentarer
Postat av: Linda

tack:D

2009-05-25 @ 22:39:27
URL: http://honkallaslinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0