lars winnerbäck-tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen

okej, jag älskar den nya skivan med lars.
tyckte att den var okej från början men nu älskar jag den verkligen.
tänkte skriva vad jag tycker och "betygsätta" låtarna. kan högst få fem LW.

1. Järnvägsspår - gillar verkligen introt och refrängen på denna låt.
var skeptisk från början men den är ju skitbra.
favoritmening: jag var inte ensam, jag är inte ensam nu.
LW LW LW LW

2. Kedjebrev - alltså denna låt gillar jag ibland och inte ibland.
jag vet inte varför, men om man inte är pepp så kanske den inte är lika bra.
favoritmening:ett sött och billigt vin i dyr karaff
LW LW LW

3. Ett sällsynt exemplar - jag älskar denna låt så sjukt mycket.
den är helt jävla underbar om man får uttrycka sig så.
skulle dock önska att den var mer lugn än den är.
favoritmening:  när natten är här ska jag lämna allt tillbaks.
LW LW LW LW LW

4. Du som reser mig - den är bra. men jag har lixom inte hunnit börja gilla den jättemycket än.
men det kommer det säkert ändras på sen.
men den är skön på sina ställen. speciellt refrängen
favoritmening: du som reser mig, se mig, hör mig, känn mig.
LW LW

5. Du min vän i livet - väldigt nice intro, och väldigt bra låt.
den är lugn, och han sjunger så mysigt på denna låt.
favoritmening: en enda sak är givet vi är två hjärtan i samma kropp.
LW LW LW LW

6. Jag får liksom ingen ordning - från början dog jag när jag hörde den.
men nu är det en av mina favoritlåtar. den är ju hur bra som helst.
förstår varför folk kanske inte gillar den, men ge den tid. den är ju underbar.
favoritmening: vad du än gör ta inga råd från mig, ja vet de fungerar inge bra.
LW LW LW LW LW

7. Jag fattar alltihop - gah, den är underbar.
u-n-d-e-r-b-a-r, vet ej vad mer jag ska säga.
älskar när han sjungen åh, jag fattar alltihop.
favoritmening: om att klia tills det blöder på en och samma punkt
LW LW LW LW LW

8. Köpenhamn och överallt - detta är också en låt jag inte riktigt har hunnit börja gilla.
eller hur jag nu ska uttrycka det.
alltså den är ju bra, det är inte det. men jag har inte fastnat på den än.
favoritmening: jag önskar att du kunde se mig nu men tack ta hand om dig
LW LW

9. Fribiljett mot himlen - denna låt var en av de första jag bara älskade.
den är så jävla bra, hur bra som helst.
jag kan nästan inte förklara hur bra den är. s-j-u-k-t-b-r-a-!
favoritmening: somna inte osams med dig själv, drick vad jag har sagt med lite socker
LW LW LW LW LW

10. Berätta hur du gör - de sparar det bästa till sist.
detta är min favoritlåt på skivan, den är så nedrans jävla sjukt bra så det finns inte.
den är klockren från början till slut. allt är bra, ingenting är det minsta dåligt.
TACK lars tack för denna låt.
favoritmening: berätta hur du gör och jag ska utstå allt den ensamhet som följer när du går, om du berättar hur du gör.
LW LW LW LW LW +

tack lars winnerbäck för att du har gjort det igen.
skivan är helt underbar och får 8/10 av mig.
det finns ingen låt på skivan som är dålig. inte alls.


/amanda hurtigh

Kommentarer
Postat av: Jossan

Jag förstår dig :P Jag kommer inte att få typ mer än G på min, men jag är typ klar nu iaf :)

2009-10-07 @ 22:55:52
URL: http://josefinebreding.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0