I-landsproblem


att inte ha några plåster när man väl gjort illa sig.
jag har typ aldrig plåster hemma, för man tänker ju att man inte behöver dem.
och såklart så gör man ju det ibland.

igår råkade jag skära mig med nått på knät, och det slutade aldrig att blöda.
och såklart så fanns det inga plåster.
men jag var ju tvungen att på nått sätt stoppa blöningen.
detta med tidningspapper och tejp.
snyggt? nej. men det funkade i alla fall.

men nu ska jag nog se till att ha plåster hemma, för det är så mycket enklare att bara sätta dit ett plåster än att trycka mot allt möjligt (läs: handdukarna) för att det ska sluta blöda.


ignorera att jag har sveriges blekaste ben.

/amanda hurtigh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0