amanda hurtigh är snart inte 16 år

nu är det bara 2 timmar och 2 minuter kvar tills jag fyller sjutton år.
undra om jag har gjort allt man ska göra vid sexton års ålder. har jag upnått allt?

vad har hänt under detta år som sextonåring då?

-jag började på wargen, en ny klass och en ny skola.
var faktiskt lite tveksam i början men nu känns det jättebra och jag längtar tills jag får träffa klassen igen.
att man kan gå så bra ihop med folk som är så pass olik en. det är underbart.
så jag är faktiskt nöjd med mitt val, teknik. även om jag kommer sitta och klaga på hur jobbigt det är sen igen.
men det är sånt som hör till, skolan är inte bara kul.
vilken linje men än går.

-jag utvecklade min musikaliska sida.
jag lärde mig spela gitarr och lyssnade ÄNNU mer på musik än vad jag gjorde innan.
jag har lärt mig att uppskatta mer musik och fått nya "IDOLER" :P
skulle nog inte lyssna på lars winnerbäck som jag gör idag om vissa saker inte hänt. och det är jag jävligt tacksam för.
för jag älskar verkligen lars winnerbäck. från djupet av mitt hjärta.

-jag har träffat nya underbara människor.
att börja om från början på ett nytt ställe och en ny skola är underbart.
jag har träffat massa nytt folk och många betyder väldigt mycket för mig.
sitter inte hemma så mycket längre, i alla fall så är jag inte själv.

-jag flyttade in till stan några veckor innan jag fyllde sexton och har bott här nu i lite mer än ett år.
och jag älskar det hur mycket som helst, jag älskar verkligen min lägenhet.
det gör det liiite lättare att se mitt gamla hus (som jag också älskar). men om jag inte hade trivts i stan hade jag inte kunnat sett huset utan att få jättemycket ångest.

-jag har fått bort massa fobier och tvångstankar.
jag har varit rädd för att göra saker själv, och gå från det till att praktiskt taget bo själv, det var fan inte lätt.
men nyttigt, för det känns så otroligt skönt att kunna göra saker själv och våga.
jag har också varit tvungen att lära mig att jag kan inte ha massa tvångstankar.
har dock fortfarande några, men det är mycket bättre.
jag är fan min egen psykolog.

-jag fick sex and the city boxen av min syster i födelsedagspresent när jag fyllde sexton.
och jag är helt beroende fortfarande.
är inne på min elfte gång nu och jag älskar det verkligen hur mycket som helst fortfarande.
gaaaaaaaaaaaaaah <333

-jag blev muffinmandie.
jag började baka muffins när jag flyttade till stan och sen bakade jag ett bra tag.
och jag kallas fortfarande för muffinmandie av några, det är lite kul.
startade ju en blogg som hette muffinmandie, men jag insåg att jag inte skulle baka tillräckligt för att den skulle bli så intressant. och då gjorde jag denna istället. gillar't

och det har hänt såååå mycket mer.
på ett år. 365 dagar!!!! och massssa timmar som jag inte orkar räkna ut.

och det är bara att räkna ner dagarna tills jag fyller 18! 366 dagar. inte illa.

dock har det det funnits stunder jag verkligen inte gillat ,
för jag har förlorat världens bästa farmor och världens gulligaste katt.
och det har verkligen tagit hårt på mig.
och jag saknar dem varje dag.








jag saknar er så sjukt mycket:




det var allt från mig just nu!

/amanda hurtigh





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0