I-landsproblem



jag har ett problem nu när jag har börjat använda nagellack.
man ska kolla om nagellacket har torkat lite för tidigt och petar på nageln så det smetas ut.
det som har hänt på nageln till vänster på bilden.
och jag har en till sak inom denna kategori, jag målar utanför så det står härliga till.
tänkte att det skulle gå att använda en tops med nagellackborttagningsmedel.
det hela slutar alltid med att jag råkar ta bort nagellack på nageln, blä.

i båda fallen får jag då måla om naglarna igen.

vad kan man göra åt detta?
vänta tills du är helt säkert på att det har torkat.
om man är otålig kan man skaffa en liten apa som blåser på naglarna åt en.
en sån vill jag ha.
det andra har jag ingen lösning på tyvärr. eller jo, måla inte utanför.

/amanda hurtigh

Kommentarer
Postat av: The Girls OFC / Lovisa

Hej du! Ett tips till dina problem är att köpa såkallade "nagelpinnar" som finns att köpa här; http://naglarofc.se/product.php?id_product=47 med de kan du först och främst ta den spetsiga delen och försiktigt peta lite på lillfingernageln och så om det har torkat. Lösning till ditt andra problem är att med nagelpinnen ta bort de nagellack som kommit utanför så fort du har målat det utanför! ;)



Hoppas det hjälpte! :D



2010-06-08 @ 19:19:14
URL: http://thegirlsofc.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Sv: Tack så mycket! :D



Jag har samma problem! Började använda naglack för 2-3 månader sen och jag lär mig aldrig att vänta med att ta på naglarna eller att sitta stilla med händerna så att jag inte kommer emot något! Sjukt irriterande! :)

2010-06-10 @ 17:15:32
URL: http://madeleinefroberg.blogg.se/
Postat av: amandaa

om man inte vill ha nagellack runt naglarna så kan man smörja in med något fett, typ body butter eller liknande runt naglarna så fäster inte nagellacket där :D

2010-06-12 @ 17:31:46
Postat av: Anonym

om man inte vill ha nagellack runt naglarna så kan man smörja in med något fett, typ body butter eller liknande runt naglarna så fäster inte nagellacket där :D

2010-06-12 @ 17:32:13
Postat av: Amanda

svar till amandaa:

bra tips, tack så mycket !:)))

2010-06-13 @ 13:10:50
URL: http://hurtigh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0