snö blandat med löv

såhär ser det typ ut här i östersund eller i alla fall i kännåsen nu för tiden.
lite snö har vågat sig kvar på marken och brottas med löven.
snön täcker löven, löven täcker snön.

fast snart är det väl ett vitt täcke över allting.

löven på bilden är mina favoritlöv, dem är så fina.
men allmänbildad som man är kommer jag inte ihåg vad de heter.
jag vet att man ska kunna sånt, men jag vet inte.
HM, är det någon som vet?
eller sitter vi alla i samma båt?

det är säkert någonting simpelt och man kommer utbrista "JA JUSTJA!!!" när man hör det.
nog om löv.




ursäkta bildkvaliten.

/amanda hurtigh

Kommentarer
Postat av: Ikis

Är det inte Lönn?

2010-10-30 @ 17:12:46
URL: http://zelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0