bakar pizzadeg

vaknade upp och var så sjukt sugen på pizza idag.
så när vi hade vaknat och klivit upp och så, så gick min älskade och handlade.
just nu har jag gjort klart pizzadegen och ska vänta i 25 minuter på att den ska jäsa klart.
fan vad jag är hungrig.

älskling kommer tills den är färdigjäst, så ska vi hjälpas åt att baka ut den och så.

alltså en sak som är sjukt svårt med att baka till exempel pizzadeg är ju att få vattnet fingervarmt.
alltså det är en konst, jag klarar det typ aldrig, men tror att jag fick till det måttligt idag.
jag borde köpa en sån där mattermometer så jag slipper faila.



använder min söta äggklocka med att hålla reda på 5 minuter.
den är sååå söt.

/amanda hurtigh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0